Polska Akademia YouTube by Zinox
Teraz jest wtorek, 22 paź 2019, 22:32

Strefa czasowa: UTC




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 23 sie 2019, 14:31 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 mar 2019, 16:22
Posty: 1
go with the M3 if possible.

This car is a fine track car, but like you called it, it is a newer fatter Miata.

With the power mods you listed not sure about those some one else might chime in on that.

It will take a good chunk of money to make it faster, about 3-5k is the average.
The brakes: in this car if you do a lot of track time, its worth the bbk upgrade.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 23 sie 2019, 14:31 


Góra
  
 
PostNapisane: piątek, 23 sie 2019, 19:44 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 mar 2019, 08:00
Posty: 1
The M3 is going to make the FRS feel very slow power wise. I track a non-M e36 but with a lot of M upgrades as well as my BRZ, and the e36 accelerates noticeable quicker than my BRZ. The BRZ is overall a faster car on the track though. Consumables are pretty close in cost and not bad at all. The e36s can also be pretty reliable if you do the "normal" maintenance on them.

Its a tough choice but I dont think you can go wrong either way.

BTW, where is this M3 because if you dont buy I might to swap my good non-M parts into


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: sobota, 24 sie 2019, 22:46 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 mar 2019, 00:52
Posty: 2
So far Im having a great time with the vortech kit. No problems whatsoever yet. Im making 270whp with the stock pulley and fuel system. I do have full exhaust mods though, so 260whp with the stock exhaust system would be doable for sure.
If you are doing the install, you could make budget.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: poniedziałek, 26 sie 2019, 13:15 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 mar 2019, 05:35
Posty: 1
That E36 sounds awesome but I suppose the catch at the price is the reliability.

Id bet youd be happier skipping straight to FI on the 86 if youre really looking to have that in between setup, you should be able to reliably match that 265 whp number while making the 86 lighter, <2600 lbs with full interior isnt too hard to do.

I agree with Code Monkey, go get some ride alongs. I think youll have to spend some money to get the 86 where youre happy with it while that E36 sounds pretty close to built where youd want it.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: wtorek, 27 sie 2019, 02:07 
Offline
Początkujący
Początkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 mar 2019, 06:48
Posty: 1
The FRS is my gift to myself for getting a masters in ME too. My current car is a manual POS Saturn I got for free a year ago, but do what I did the first time I drove it: tell yourself you are a MASTER of engineering, you know exactly how the transmission works, and just do it. No lessons required.

Btw, what school?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 27 sie 2019, 02:07 


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Tłumaczenie phpBB3.PL